Bye Bye Maleisië (deel 2) - Reisverslag uit Pai, Thailand van Michelle Menick - WaarBenJij.nu Bye Bye Maleisië (deel 2) - Reisverslag uit Pai, Thailand van Michelle Menick - WaarBenJij.nu

Bye Bye Maleisië (deel 2)

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 Juni 2012 | Thailand, Pai

(Let op: dit is deel 2. Wegens gebrek aan ruimte staat het begin van dit reisverslag in het vorig geplaatste verslag)

Kerel, geniet gewoon lekker van alle plekken die de deze locals ons laten zien. Maar nee hoor, als wij om 5 uur (eerst nog een uur in de rij moeten staan, het is erg populair) met z'n 22en gaan eten, gaat deze meneer Speedo WACHTEN op de parkeerplaats 'this is not my dinner time'. Je kunt er op z'n minst gezellig bij gaan zitten en een drankje drinken, lijkt mij. Maar het allervreemdst, en meest hilarische was toen hij zijn GPS -zijn beste vriend- meenam naar het eiland. Een GPS op een klein eiland kleiner dan een voetbalveld midden op zee, WAAAAAAAAROM?????

De nacht op de kelong werd er nog best veel gevangen: een t-shirt, een slipper, een draad, en nog wat huis-tuin-keukenspul. Geen vis gevangen, wel de zee wat opgeruimd.
Ook zonder vis hadden Vanz en Elyza heerlijk gekookt. Echt verrukkulijk! Met z'n alle op de grond met een plastic bordje om een paar grote pannen, het was zo gezellig. Liedjes zingen, gitaarspelen: de volmaakte avond. Midden in de nacht om 00.00 uur begon Nederland - Denemarken en om 02.45 Duitsland - Portugal, op de iPad heb ik de prutsers kunnen volgen toen ze van Denemarken verloren.

CITY TRIP MALAKA
De volgende middag gingen we naar Malaka, we stopten bij een benzine station zodat iedereen die wilde zich kon douchen of wassen. Met 2 douches en 23 mensen gaat het natuurlijk lang duren, dus waste ik mijn haar, voeten en handen onder een kraantje op het tankstation. Daarna hoefde ik alleen nog maar snel onder de douche te springen.

Malaka is een mooi, pitoresque, en bovenal historisch plaatsje. Het werd bezet door de Portugezen, die werden verslagen in 1641 door de Nederlanders. Er zijn veel Nederlandse invloeden te vinden en sporen achter gelaten, zo gebruikte de Nederlanders een door Portugees gebouwd fort tijdelijk als kerk totdat de eigen nederlandse hervormde kerk op het Rode Plein af was. Rondom het fort is een nederlandse begraafplaats en in het fort zijn veel nederlandse grafstenen te vinden met oud nederlandse teksten. Ook op het Rode Plein bevindt zich het Stadhuys, waarvandaan de Nederlanders alles in de stad bestuurde.
Na het einde van de VOC en de neergang van de handel, verruilde Nederland Malaka voor een handelspost op Sumatra met de Engelsen. En Malaka werd bezet door Engeland.

`s Avonds kwamen we aan in Kuala Lumpur en ik sliep op de bank bij Vanz en Andy. De volgende morgen werd ik wakker en besloot plots: ik ga. Ik ga naar Laos. Dezelfde avond zat ik in de bus van Kuala Lumpur naar Hat Yai, Zuid-Thailand. In 2,5 dag kon ik De grensovergang naar Laos halen. Bus 10 uur naar Hat Yai, Zuid-Thailand, trein 17 uur naar Bangkok, trein 16 uur naar Chiang Mai, Noord-Thailand, 3,5 uur bus naar Chiang Kong. Dan met de ferry de mekong rivier over en voila, ik arriveer in Laos.
Ik wilde zo snel mogelijk Thailand uit, mijn tijd liever spenderen in een minder ontwikkeld land dan Thailand, en in 2,5 dag had het gekund. Maar alles verliep anders dan gepland, verwacht en gewenst. Van de ene tussen stop viel ik in de andere tussenstop en inmiddels vertoef ik fijn alweer bijna twee weken in Thailand!

  • 23 Juni 2012 - 13:26

    Lisa:

    Hahaha! Ik zag al dat je in Chiang Mai bent blijven hangen... Heerlijk, geniet ervan meid, Loas kun je misschien een volgende keer doen, wie weet! Of je kunt langer blijven als je Nederlandse geldschieters over hun hart strijken! Wie weet!xxxx

  • 23 Juni 2012 - 13:50

    Chiel:

    Wat een belevenissen weer. Belangrijkste is dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt. Stoere meid hoor xx

  • 23 Juni 2012 - 19:55

    Gaby:

    Heerlijk weer je belevenissen te lezen meissie, de hopt van hot naar her....en weer terug dus ;-) Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet ben je weer terug. Have fun! Dikke knuffff Merfalll-5

  • 24 Juni 2012 - 08:17

    Jenny:

    Bedankt Michelle voor je leuke reisverslag. Ik heb er weer van genoten. Vooral die eigenzinnige, rare type's die blijven het langst in je herinnering. Geduld, wordt vaak beloond, zoals ik dat ook bij jou las. Reizen kost veel tijd, maar daar tegenover staat dat je dan weer in totaal andere plekken komt en er altijd weer iets onverwachts gebeurd en je met andere ogen tegen de dingen aankijkt en er zijn bijna altijd opties. Leuk om te zien dat je al je opties goed bekijkt en evt. aanpakt. Fijn dat ma je ondersteunt van hieruit (scheelt toch altijd weer). Geniet maar met volle teugen van alle avonturen/reizen en take care, May God Bless You, groetjes Jenny Spaan-Pesurnay en misschien zie ik nog een volgend reisverslag van jou binnenkort.

  • 30 Juni 2012 - 17:02

    Maryam :

    Hoi,
    Hoe gaat het met je?
    Ik vind het heel knap van je je zo dapper bent!
    Knuffel!
    Maryam en Nina

  • 23 Juli 2012 - 13:32

    23-07-2012:

    Hai Michelle,
    wat leuk om dit allemaal te lezen. Uiteraard ben ik heel nieuwsgierig naar je verhalen over Indonesie en de ontmoeting met de Menick-familie.
    Doe ze allemaal de groeten van mij. Over 2 jaar kom ik ze ook bezoeken.
    Groeten en nog heel veel reisplezier!

    Jeffrey Menick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Globetrotting

!

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2012

Bye Bye Maleisië (deel 2)

23 Juni 2012

Bye Bye Maleisië

10 Mei 2012

Oud nieuws uit Zuid-Afrika

14 April 2012

Surfende sloppenwijk kinderen

04 April 2012

Racist, of realist?
Michelle

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1310
Totaal aantal bezoekers 40653

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 25 Oktober 2018

Thailand & Cambodia

13 Juni 2014 - 22 Augustus 2014

Asian Stories

16 Maart 2012 - 06 Oktober 2012

Globetrotting

07 Oktober 2009 - 26 Oktober 2009

Off to the States!

Landen bezocht: